Werkwijze
De derde opdracht was het instellen van verschillende standen die te maken hebben met het voortbewegen van de elektrische rolstoel. Dit is gedaan voor de volgende drie verschillende plekken: In huis, in de tuin en in de stad.
Eerst is er gekeken hoe de elektrische rolstoel moest worden ingesteld voor in huis.
Om deze waardes goed te kunnen bepalen is er eerst nagedacht over situaties, die voor zouden kunnen komen tijdens het gebruik van een elektrische rolstoel. Na de kleine brainstormsessie, was de conclusie dat de rolstoel niet te hard vooruit mag gaan, moet snel stil staan, mag niet te gevoelig zijn voor rotatie en mag niet te snel achteruitgaan.
Daarna zijn de waardes van de elektrische rolstoel ingesteld, op de conclusie die is getrokken. Toen dit was gedaan bleek dat de rolstoel bijna perfect in was gesteld, alleen moesten er nog een paar waardes net worden veranderd voor een optimaal gebruik.
Als tweede is er gekeken hoe de elektrische rolstoel moest worden ingesteld voor in de tuin.
Hier is er ook goed nagedacht over wat voor situaties voor zouden kunnen komen in de tuin. Een groot verschil met de tuin en binnen in huis is de ondergrond. In de tuin kan het zijn, dat er over een stukje gras moet worden gereden, waar de elektrische rolstoel in het ergste geval in vast blijft zitten. Dan is het natuurlijk handiger als de elektrische rolstoel meer power heeft om naar voren te rijden, dus moet er meer snelheid zijn om naar voren te rijden. Voor dezelfde reden is er ook meer snelheid nodig om naar achter te rijden. Ook is het hebben van een goede grip praktisch, omdat de elektrische rolstoel een hogere snelheid heeft, waardoor die makkelijker in een slip kan komen.
Als derde is er gekeken hoe de elektrische rolstoel moest worden ingesteld voor in de stad.
Voor de stad zijn er andere obstakels en knelpunten waar de elektrische rolstoel last van kan hebben.
Bijvoorbeeld met drempeltjes, stoepranden of een plas waar de elektrische rolstoel doorheen rijdt.
Daarom moet er in de stad nog meer power zijn, zodat de elektrische rolstoel over de eventuele drempeltjes zou kunnen. Ook worden er vaak lange stukken afgelegd in de stad, om deze reden mag de elektrische rolstoel niet schokgevoelig zijn. Daarom mag de rotatiesnelheid niet al te hoog zijn.
De waardes zijn ingesteld en gebaseerd op de bovenstaande theorie. Toen is getest of er nog waardes moesten worden veranderd en gedaan waar nodig was.
Maak jouw eigen website met JouwWeb